Jak Wybrać Rowerek Treningowy ? Wybierz mądrze!

jak-wybrac-rowerek-treningowy-rowerek-insportline-do-120kg(1)

Jak dokonać odpowiedniego wyboru rowerka treningowego ?

 

Jak wybrać rowerek treningowy ? Ogromy wybór na rynku potrafi nieźle namieszać w głowie. Mnóstwo różnych modeli i parametrów na które trzeba zwrócić uwagę potrafią przyprawić o ból głowy.

W poniższym artykule postaramy się przedstawić kluczowe elementy przy wyborze sprzętu dla siebie. Po zapoznaniu się z naszymi radami powinieneś łatwo sprecyzować, który model będzie najlepszym wyborem. Pozwoli Ci to skrócić czas poszukiwania i zaoszczędzić mnóstwa nerwów.

Na początek kilka słów o samym przyrządzie. Rower stacjonarny jest bardzo powszechnym urządzeniem. Swoją popularność zawdzięcza niezłej skuteczności w treningu cardio. Umożliwia skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej oraz poprawę kondycji fizycznej. Co więcej, rowerek treningowy cieszy się uznaniem w zajęciach rehabilitacyjnych.

Te wszystkie cechy sprawiają, że na rowerku możemy trenować w profesjonalnych klubach fitness, siłowniach czy domowym zaciszu.

 

Jakie masz cele treningu ? To podstawowe pytanie!

 

Przed wyborem dokładnie ustal jaki typ treningu chcesz wykonywać. Czy chcesz prowadzić intensywne treningi wydolnościowe ? Rowerek do rehabilitacji ? Czy po porostu chcesz zrzucić kilka kilogramów ? Jest to kluczowe pytanie, ponieważ pozwala nam ustalić jaki typ rowerka potrzebujemy i jakie powinien posiadać funkcje.

Do ćwiczeń wydolnościowy zaleca się zakup bardziej zaawansowanych modeli rowerków, takich jak rower spinningowy, rower powietrznych czy rower elektromagnetyczny. Te modele pozwalają na przeprowadzenie intensywnych treningów i dobrą manipulację obciążeniem.

Jeśli chodzi o wysmuklenie sylwetki, to większość modeli powinna być odpowiednia. W tym wypadku kluczowa jest systematyczność i sumienność w ćwiczeniach oraz diecie. Warto również zwrócić uwagę na konstrukcję rowerka stacjonarnego. Wyróżniamy rowerki pionowe oraz poziome. Dla osób borykających się z dużą nadwagą lub bólami pleców zaleca się rowerek poziomy.

Jak wybrać rowerek do rehabilitacji ? tutaj wiele zależy od problemu z jakim się borykamy. Najczęściej rowerki są wybierane do rehabilitacji dolnych kończyn. W tym wypadku również należy zwrócić uwagę na konstrukcje rowerka, system oporu czy możliwość regulacji siodełka oraz kierownicy.

Teraz przejdziemy do szczegółowego omówienie poszczególnych modeli rowerków treningowych.

 

Jak wybrać rowerek treningowy ? Poznaj typy!

 

Rowerek Stacjonarny Mechaniczny

Charakteryzują się prostą budową, nie posiadają dodatkowego obciążenia w postaci koło zamachowego. Ich udźwig zazwyczaj nie przekracza 110kg, a masa całkowita 20kg. Ten model jest wyposażony w prosty licznik który, przedstawia tylko podstawowe parametry treningu. Rower mechaniczny posiada ręczną regulacją oporu, która znajduję się pod kierownicą. Do dyspozycji najczęściej mamy 8 poziomów obciążenia.

Ten typ rowerka polecany jest przez nas do lekkich treningów w domu, dla osób starszych oraz rehabilitacji.

 

Rower Magnetyczny

posiadają dodatkowe obciążenie w postaci koła zamachowego. Co daje większe możliwości treningowe oraz cichą i płynną praca urządzenia.

Ten model posiada bardziej zaawansowany komputer. Często posiadają kilka dodatkowych ciekawych funkcji np. programy treningowe czy pomiar tkanki tłuszczowej. Do dyspozycji mamy zazwyczaj od 4 do aż 32 poziomów obciążeń, który najczęściej sterowany jest ręcznie. Przy droższych modelach możemy spotkać automatyczną regulację obciążeń.

Rowerek posiada również stabilniejszą konstrukcję a nośność maksymalna to zazwyczaj od 120kg do 180kg. Masa całkowita to od 20 do nawet 40kg. Autem są w standardzie rolki transportowe.

Taki typ rowerka polecamy dla początkujących, do redukcji tkanki tłuszczowej czy rehabilitacji. Bardziej zaawansowane modele umożliwiają intensywniejsze trening np. interwałowe.

 

Rower Elektromagnetyczny

Jest bardziej rozwiniętą wersją typu magnetycznego. Najbardziej zaawansowany technologicznie komputer, w standardzie znajduję się co najmniej kilkanaście programów treningowych. Najpopularniejszymi opcjami są pomiar tkanki tłuszczowej czy trening z kontrolą pracy serca. Modele elektromagnetyczne posiadają automatyczną regulację obciążeń, która pozwala na płynny trening. Do dyspozycji mamy również najczęściej regulacje kierownicy oraz siodełka w dwóch płaszczyznach.

Masywna konstrukcja rowerka utrzymuje powyższej 120kg, natomiast masa całkowita powyżej 25kg.

Ten model świetnie sprawdza się w regularnym treningu, ćwiczeniach cardio czy rehabilitacji.

 

Rower Spinningowy

Stworzony dla najbardziej zaawansowanych ćwiczących. Pozycja podczas ćwiczeń zbliżona do pozycji kolarza, co umożliwia przeprowadzenie dobrego treningu kolarskiego. Ze względu na intensywność ćwiczeń konstrukcja jest stalowa i masywna. Komputer wskazuje najczęściej podstawowe parametry treningu. Ten typ jest wykorzystywany do zajęć indoor cycling w profesjonalnych klubach fitness.

Nośność maksymalna rowerka sięga zazwyczaj powyżej 120kg. Waga powyżej 35kg.

Ten typ rowerka polecany jest do treningów kolarskich, szczególnie gdy zimowa auta nie pozwala na trening na świeżym powietrzu.

 

Rower Stacjonarny Poziomy

Charakteryzuję się leżącą pozycją podczas ćwiczeń. Pedała znajdują się bezpośrednio pod kierownicą, natomiast siodełko posiada oparcie. Ćwiczenie na tym rowerku odciąża kręgosłup i zwiększa aktywność mięśni brzucha. Możemy je spotkać w wersji magnetycznej lub elektromagnetycznej. Funkcje ma identyczne jak ich odpowiedniki w postaci pionowej.

Taki typ rowerka polecany jest dla osób z dużym problemem nadwagi oraz dla borykających się z problemami kręgosłupa. Wykorzystywany do ćwiczeń w warunkach domowych oraz rehabilitacji.

 

Rower powietrzny

To kolejny model, który pozwoli nam na przeprowadzanie intensywnych i regularnych ćwiczeń. Rowerek posiada charakterystyczny wentylator, za pomocą którego sterujemy oporem. W tym modelu poziomem obciążenie sterujemy za pomocą… intensywności treningu. To znaczy, że im szybciej staramy się pedałować, tym większy opór stawia nam rowerek. Dzięki temu możemy wykonywać nie tylko trening cardio ale również siłowy.

Rowerek powietrzny jest skuteczny w ćwiczeniach crossfit czy intensywnych treningów cardio.

 

Rowerek stacjonarny – najważniejsze parametry

 

1.Budowa i wytrzymałości

Konstrukcja rowerka stacjonarnego to bardzo ważny element na który trzeba zwrócić uwagę przy wyborze. Najpopularniejsze rowerki do ćwiczeń w domu posiadają nośność w granicach 120kg.

Przy tym parametrze należy wrócić do pytania jaki typ treningu masz zamiar wykonywać. Jeśli ma być to np. intensywny i regularny trening to warto mieć trochę zapasu nośności. Przy takim treningu polecam doliczenie około 20% do własnej masy lub wybrać sprzęt bardzo dobrej i renomowanej marki. Dzięki temu będziemy mieć gwarancję trwałości produktu.

 

2.Regulacja siodełka i kierownicy

Możliwości regulacji kierownicy i siodełka w rowerki treningowym to kluczowy element dla zapewnienia komfortu treningu. Większość modeli jest przystosowana dla średniego wzrostu użytkownika.  Dlatego osobowy wyższe oraz niższe powinny szczególnie zwrócić uwagę na możliwości regulacji. Jeśli chodzi o siodełko to najlepiej żeby regulacja była w płaszczyźnie poziomej oraz pionowej. Dzięki temu będziesz mieć szerszy wachlarz ustawienia pozycji i z rowerka będzie mogło korzystać więcej osób.

Sprawdź również jaka maksymalna oraz minimalna jest odległość siodełka od pedałów, da Ci to pewności czy dany model zapewni Ci wygodną pozycję podczas ćwiczeń. Natomiast możliwości regulacji kąta nachylenia kierownicy pozwoli idealnie dopasować rowerek do osoby ćwiczącej.

 

3. Regulacja obciążeń.

Jest to kluczowy parametr dla efektywności treningu.Praktycznie każdy rowerek posiada regulacje obciążenia. Zwróć uwagę czy jest ręczna czy automatyczna. Regulacja ręczna jest najczęściej w postaci pokrętła umiejscowionego pod kierownicą, natomiast opór automatyczny jest sterowany przez komputer.

Przy regularnym i intensywnym treningu dużo wygodniejsza będzie regulacja automatyczna, ponieważ nie wymaga przerywania treningu. Przewagą regulacji ręcznej jest to, że takie rowerki są tańsze. Do lekkich treningów ręczna w zupełności wystarczy.

 

4. Funkcjonalność komputera

Standardowo w każdym rowerze występuje licznik wyświetlający podstawowe parametry treningu. Dzięki temu możesz śledzić czas, spalone kalorię czy pokonany dystans. Jednak taki komputer pełni funkcję jedynie informacyjną.

Lepsze modele często mają wbudowany bardziej zaawansowany komputer z wieloma możliwościami. Mogę między innymi oferować elektroniczne sterowanie treningiem oraz mieć kilka dodatkowych funkcji. Dlatego sprawdź dokładnie co oferuje dany model poza standardowymi opcjami.

Programy treningowe, które skutecznie podnoszą efektywność treningu. Zmniejszają również monotonie przy ćwiczenia, i pozwala urozmaicić ćwiczenia.

Możesz spotkać się między innymi z programem:

  • Body Fat, czyli pomiar tkanki tłuszczowej.
    Recover, test wytrzymałości

Ciekawą opcją jest również połączenie z różnymi aplikacjami np. z iConsole+ co pozwala zwiedzać różne miejsca na ziemi podczas treningu.

 

5. Marka

Nie daj się zwieźć. Na rynku jest wiele sprzętów, które oferują bogate rozwiązania za relatywnie niską cenę. Często bywa tak, że Rower jest słabej jakości i występuje problem np. ze złożeniem go. Szukaj wśród dobrych i sprawdzonych producentów. Dzięki temu nikniesz rozczarowania i będziesz mógł prowadzić regularny trening bez obaw o trwałość produktu.

 

Podsumowując

 

W artykule staraliśmy się odpowiedzieć na jedno z najczęściej pojawiających się pytań- jak wybrać rowerek treningowy ? Przedstawiliśmy najważniejsze parametry, na które należy zwrócić uwagę podczas poszukiwania rowerka stacjonarnego. Kluczową kwestią jest sprecyzowanie własnych oczekiwań treningowych. Następnie powinniśmy ustalić jaki budżet możemy przeznaczyć na zakup rowerka treningowego. Na koniec wybrać te cechy, które są dla nas najważniejsze przy naszym sprzęcie treningowym.

Postawienie sobie kilku zasadniczych pytań pozwoli skutecznie zawęzić zakres poszukiwań. Dzięki temu mamy większą pewności odpowiedniego wyboru, zaoszczędzając przy tym sporo cennego czasu.

Loga systemów płatności
X