Rowerek Stacjonarny – Jakie Efekty Ćwiczeń ? Obalamy Mit!

rowerek-stacjonarny-jakie-efekty-cwiczen-obalamy-mit

Rowerek Stacjonarny – Jakie Efekty Ćwiczeń ? Obalamy Mit!

 

Rowerek Stacjonarny – Jakie Efekty Ćwiczeń ? Obalamy Mit! Jest to popularny przyrząd treningowy, który możemy znaleźć niemal w każdym domostwie. Swoją popularność zawdzięcza wielu możliwością treningowym jakie oferuje. Przyrząd możemy wykorzystywać jako zamienniki dla klasycznego roweru, szczególnie gdy zimowa aura nie pozwala na treningi na świeżym powietrzu. Dodatkowo jest to skuteczne urządzenie do redukcji tkanki tłuszczowej, przez co pomaga o zadbanie o formę na letnie miesiące. Co więcej, dzięki swojej konstrukcji i właściwościach jest równie przydatny podczas rehabilitacji.

Podczas ćwiczeń angażujesz do pracy mięśnie: ud, pośladków, łydek oraz w mniejszym stopniu brzucha. Dzięki swoim właściwością jest to przyrząd który pomoże skutecznie zadbać o wymarzoną sylwetkę, zbudowanie wydolności czy szybki powrót do zdrowia.

Ponadto rowerki z powodzeniem możemy znaleźć w profesjonalnych klubach fitness czy siłowniach. Świadczy to tylko o dużym uznaniu dla trenażera.

 

Rowerek treningowy – mit o efektach

Dla laików poszukujących odpowiedniego przyrządu do treningów często ważną informacją bywają korzyści płynące z treningu na danym sprzęcie. Niestety możemy trafić na błędne informacje lub błędnie kojarzyć dany trening.

Jednym z najpopularniejszych mitów dotyczących trening na rowerku stacjonarnym jest to, że rozbudowuje mięśnie nóg. Osoby poszukujące sprzętu do treningu często obawiają się takich konsekwencji. Gdy chcemy wysmuklić sylwetkę i mamy przed sobą obraz kolarza zawodowego z potężnie rozbudowanymi mięśniami ud to często bywa demotywujące, w szczególności dla osób marzących o smukłych udach.

Jednak nie jest to prawdą, że kolarze rozbudowali tak swoje mięśnie po przez jazdę na rowerze. Profesjonalne kolarstwo to nie tylko jazda na rowerze, to również ciężka praca na siłownie, której celem jest wzmocnienie i rozbudowanie mięśnie.

 

Rowerek treningowy – teraz obalimy ten mit!

Aby rozbudować mięśnie nóg, czy inną partię ciała należy pracować na obciążeniach zewnętrznych prawie maksymalnych dla naszych możliwości siłowych. Jest to możliwie jedynie w profesjonalnej siłowni, gdy mamy dostępne odpowiednie do tego przyrządy.

Niektóre rowerki umożliwiają przeprowadzenie treningu siłowego, ale ma on za zadanie wzmocnić mięśnie niżeli je rozbudowywać. Podczas jazdy na klasycznym modelu jedyny opór z jakim się zmagamy to obciążenie koła zamachowego. Jego rolą jest poszerzenie możliwości treningowych, tak aby mogły ćwiczyć zarówno osoby początkujące jak i zaawansowane.

Kolejnym argumentem obalającym mit jest charakter wysiłku podczas treningu. Jest to trening długi i wytrzymałościowy. Do rozbudowania masy mięśniowej wymagane są krótsze serie z maksymalnym obciążeniem. Najbardziej intensywnym treningiem jaki możemy wykonać na rowerze jest trening interwałowy, ale to nadal trening czysto wydolnościowy, nie mający nic wspólnego z budowaniem siły. Dodatkowo trening zwiększający masę mięśniową nie jest treningiem ciągłym, tylko podzielonymi na serie z mają ilością powtórzeń.

 

Rowerek Stacjonarny – Jakie Efekty Ćwiczeń ?

Jak już wspomnieliśmy na początku na rowerku możesz wykonywać trening Cardio lub interwałowy. Takie ćwiczenia wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej oraz wzmacniają mięśnie nóg. To w połączeniu z odpowiednio rozplanowanym treningiem i dietą pozwoli skutecznie zrealizować zamierzone cele:

  • Zrzucić kilka zbędnych kilogramów,
  • Wysmuklić sylwetkę,
  • Poprawić wydolność organizmu,
  • Wzmocnić mięśnie kończyn dolnych,
  • Poprawić krążenie krwi w organizmie,
  • Wymodelowanie ciała,

Do osiągnięcia powyższych celów niezbędna będzie również odpowiednia motywacja do sumiennych i systematycznych ćwiczeń.

Podczas treningu na rowerze stacjonarnym aktywizujemy do pracy głównie mięśnie kończyn dolnych, ale również mięśnie brzucha oraz pośladków. Trening pomoże nam wzmocnić i ujędrnić mięśnie, co wpłynie pozytywnie na kształt naszej sylwetki.

 

 

Podsumowanie

Jeśli chcesz rozbudować swoją masę mięśniową to powinieneś udać sie do profesjonalnej siłowni lub wyposażyć się w atlas treningowy czy ławeczkę z dużą ilością obciążenia.

Rowerek treningowy będzie świetnym uzupełnieniem dla codziennych ćwiczeń i nie tylko. Regularne treningi cardio czy interwałowe pomogą zadbać o wymarzoną sylwetkę i zbudować kondycję fizyczną. Jest to również dobra alternatywa dla zaawansowanych sportowy w momencie gdy pogoda nie pozwala na trening.

Musimy jednak pamiętać aby dobrze wybrać odpowiedni model dla siebie. Na rynku mamy obecnie bardzo szeroki wybór i nie trudno się pogubić. Aby nieco ułatwić zadanie proponujemy ściśle ustalić jakie mamy potrzeby, które zrealizujemy przy użyciu trenażera. Dzięki temu będziemy mogli określić jakie funkcje powinien posiadać przyrząd. Warto również zwrócić uwagę na opcje dodatkowe, które urozmaicą trening oraz pozwolą zabić nudę.

 

Jeśli chcesz skutecznie popracować nad sylwetką i zrzucić zbędne kilogramy to rowerek stacjonarny będzie świetnym wyborem!

 

Loga systemów płatności